Ustal plan dnia i nie zostawaj po godzinach!

Pracując zdalnie łatwo zaburzyć swój rytm dnia. Gdy wiemy, że nie musimy wstać o szóstej żeby zdążyć dojechać do biura – nie mamy motywacji żeby w zimny poranek podnieść się z łóżka i często po raz kolejny ustawiamy drzemkę w budziku, w rezultacie budząc się dosłownie chwilę przed tym, gdy trzeba zacząć pracę. Nie jest to dobra metoda – postaraj się wygospodarować rano trochę czasu na to, aby się dobudzić, zjeść śniadanie i wypić herbatę, zanim włączysz komputer i rozpoczniesz swój dzień. To pozwoli Ci przystąpić do pracy w pełni rozbudzonym i od samego początku Twoje działania będą efektywne. To samo tyczy się dalszej części dnia. Spróbuj ustalić, że na aktywności zawodowe poświęcasz czas codziennie od 7:00 do 15:00 i tych godzin się trzymaj. Nie zaczynaj później, gdy chcesz się wyspać, ani nie nadrabiaj późnym wieczorem. Czas na pracę to dokładnie te godziny, a reszta dnia niech będzie czasem dla Ciebie!

home office

Rób przerwy

Mimo że nie jesteś w biurze i nikt nie widzi, jak intensywnie pracujesz, nie zapominaj o przerwach. Są one niezwykle ważne dla naszego organizmu – pozwalają mu się zregenerować i odetchnąć.

Praca po przerwie jest zwykle wydajniejsza.

Każdej osobie zatrudnionej na umowie o pracę zgodnie z prawem pracy przysługują przerwy, a ich długość zależy od stanowiska i rodzaju pracy. Korzystaj więc ze swojego przywileju!

Nie pracuj w piżamie!

Komu z nas nie zdarzyło się spędzić całego dnia wolnego w piżamie? Gdy pracujemy  zdalnie, skoro nie musimy rano nigdzie wychodzić, często nie mamy ochoty czy czasu rano na to, aby się przebrać i siadamy do komputera z kubkiem kawy w szlafroku czy piżamie. To nie jest dobre rozwiązanie! Czas na pracę to nie czas odpoczynku – zmotywujmy się choć do włożenia wygodnych dresów na te osiem godzin.

Utrzymuj kontakt z innymi pracownikami

Mimo, że pracując w domu nie masz bezpośredniego kontaktu z kolegami z pracy, staraj się ten kontakt utrzymywać, choćby na odległość. Każdy człowiek potrzebuje kontaktu z innymi, niektórzy częstszego, inni – tak jak introwertycy – rzadszego, ale wciąż warto te relacje pielęgnować. Choć raz w tygodniu zadzwoń do swoich współpracowników, opowiedz, czym ostatnio się zajmowałeś. A może masz jakiś dylemat związany ze swoimi obowiązkami i chciałbyś poprosić ich o podpowiedź? Każdy powód jest dobry, aby chwilę porozmawiać.


Omeganerv

Wspiera pamięć i koncentrację, usprawnia procesy uczenia się. Zawiera olej z ryb i olej z wiesiołka – źródła naturalnych kwasów tłuszczowych omega-3 (EPA i DHA) oraz omega-6...

Suplement diety
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
reklama

Staraj się zorganizować oddzielne miejsce, w którym będziesz pracować

Wychodząc codziennie z domu do pracy mamy pewne rozdzielenie – w pracy pracujemy, a w domu odpoczywamy.

Pracując zdalnie niestety tracimy tę równowagę. Warto więc, abyś postarał wygospodarować sobie osobne miejsce do pracy – takie, w którym będziesz tylko w pracy, a po niej będziesz mógł spędzić czas gdzieś indziej.

Może być to osobny pokój, który przerobisz na biuro, choć gdy mieszka się w kawalerce, to trudno o takie luksusy. Bądź więc kreatywny, oddziel biurko od reszty pokoju specjalnym parawanem (do kupienia w sklepach z meblami, całkiem niedrogo!), bądź zaaranżuj swoją przestrzeń tak, abyś nie przebywał cały czas w tym samym miejscu – po pracy trzeba przecież odpocząć i oderwać myśli od spraw zawodowych.

Wychodź do ludzi – weź laptopa do kawiarni!

Spędzanie całych dni w domu, szczególnie gdy za oknem jest piękna pogoda, może negatywnie wpłynąć na nasz nastrój. Poszukaj przytulnych kawiarni w swojej okolicy – możesz spakować laptopa i pójść tam co jakiś czas ,,do pracy”, przy okazji serwując sobie pyszną kawę i ciastko. W wielu miejscach jest dostępny darmowy Internet oraz gniazdka do ładowania laptopa, a rozwiązanie to wybiera coraz więcej osób!

home office

Ustal z domownikami, że w pracy nie jesteś dla nich dostępny.

Jeśli mieszkasz z rodziną, małżonkiem bądź dziećmi, z pewnością zdarzyło się nie raz, że zostałeś zaczepiony w jakiejś sprawie prywatnej w trakcie pracy czy telekonferencji. Ustal więc ze swoją rodziną, że podczas pracy nie możesz bawić się z dzieckiem czy ugotować obiadu – musisz wykonywać swoje służbowe obowiązki, a na sprawy domowe możesz poświęcić jedynie przerwę. To na pewno przyczyni się do wzrostu Twojej efektywności w pracy!

Wyłącz rozpraszacze – telewizor czy radio.

Wyrób sobie nawyk, że gdy włączasz komputer i zasiadasz do pracy – automatycznie wyłączasz wszelkie inne sprzęty – telewizor czy radio. Niech ciekawy serial Cię nie rozprasza, bo zamiast pracować skupisz się na perypetiach bohaterów. Umówmy się – skoro w biurze nie oglądałbyś wiadomości w telewizji – nie powinieneś robić tego także pracując zdalnie.