Jak seks wpływa na odporność organizmu?

Mówiąc o seksie, nie można zapomnieć, że wywiera on niezwykle pozytywny wpływ na nasze życie seksualne. Osoby, które kochają się regularnie, są zdecydowanie mniej podatne na infekcje. Wszystko za sprawą zwiększonej na skutek życia seksualnego produkcji immunoglobulin, które skutecznie wzmacniają nasz organizm. Co to oznacza w praktyce? Jeśli będziesz kochać się regularnie, możesz liczyć na to, że infekcje, takie jak przeziębienia, będą dotykać Cię zdecydowanie rzadziej. Wiele osób zapyta jednak w tym miejscu, jak często trzeba uprawiać seks, aby osiągnąć taki efekt. Otóż okazuje się, że już dwa razy w tygodniu mogą wzmacniać nasz układ immunologiczny.

Zdrowe Rozwiązania
na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego:
reklama

Czy seks relaksuje i uspokaja?

Kiedy wracasz do domu po ciężkim dniu pracy i czujesz się naprawdę zmęczony/zmęczona, pamiętaj, że seks to odrobina przyjemności, która poprawi Twoje samopoczucie. Wszystko za sprawą endorfin, które uwalniają się w efekcie stosunku. Ci, którzy regularnie się kochają, zdecydowanie lepiej znoszą stres, są spokojniejsi, rzadziej uskarżają się na problemy ze snem. Jeśli więc chcesz poczuć się lepiej, zadbaj o odpowiednią atmosferę w sypialni.

Czy seks działa przeciwbólowo?

Mówiąc o seksie, nie można zapomnieć również o jego działaniu przeciwbólowym – podobnie, jak w przypadku zwiększonej odporności, za taki efekt odpowiadają wydzielające się w trakcie stosunku hormony. Kiedy kochamy się regularnie, nasze ciało zdecydowanie rzadziej odczuwa jakieś dolegliwości bólowe, czujemy się po prostu lepiej, co przekłada się na nasze bardziej efektywne funkcjonowanie.


Fertistim dla kobiet

Zawiera inozytol. Zalecane przy insulinooporności i PCOS. Składniki preparatu przyczyniają się do regulacji aktywności hormonalnej.

Suplement diety
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
reklama

Jak seks wpływa na nasz układ krwionośny?

Mówiąc o seksie, nie można zapomnieć, że jest to wysiłek fizyczny – nawet jeśli nie kochacie się zbyt finezyjnie, to w trakcie stosunku zawsze podejmujecie jakąś aktywność. To z kolei korzystnie wpływa na funkcjonowanie naszego serca i całego układu krwionośnego. Wysiłek fizyczny sprawia, że nasze serce zmuszone zostanie do szybszej, efektywniejszej pracy, musi również przepompować znacznie więcej krwi niż zazwyczaj. Trudno o lepszy trening dla naszego mięśnia sercowego. Prowadzone badania jasno wskazują, że osoby, które kochają się regularnie, a do tego zdrowo jedzą, są zdecydowanie mniej narażone na zawał serca, udar mózgu, nadciśnienie. Jeśli chcesz zachować zdrowie, jak najczęściej zapraszaj partnera do sypialni!

Czy seks może odchudzać?

Jak już wspomniałam, seks to wysiłek fizyczny, który wzmacnia nasze serce i cały układ krwionośny. Podobnie, jak w przypadku innych rodzajów aktywności, dochodzi w jego trakcie do spalania kalorii. Obecnie przyjmuje się, że przez około pół godziny aktywności seksualnej jesteśmy w stanie spalić około stu kilokalorii. Im częściej będziemy uprawiać seks, tym większy będzie ubytek w tym zakresie. Mówiąc o seksie, nie można zapomnieć, że aktywuje on wiele różnych mięśni. W trakcie stosunku napinają się one i rozluźniają, co jest dla nich świetną gimnastyką. Można więc śmiało powiedzieć, że seks przyczynia się do zachowania zgrabnej sylwetki i naprawdę dobrej firmy.

Seks jest zdrowy! Tak wpływa na nasze ciała. Ma ogromne znaczenie!

Jak seks wpływa na relację między partnerami?

Jeśli chcesz stworzyć udany związek oparty na trwałej, bliskiej relacji z partnerem, pamiętaj, że seks jest ważnym elementem Waszej relacji. W trakcie orgazmu uwalnia się oksytocyna – hormon, który określany jest mianem hormonu przywiązania. Jego działanie sprawia, że odczuwamy większą potrzebę bliskości, bardziej angażujemy się w relację. Seks bardzo dobrze wpływa również na nasze poczucie własnej wartości – kiedy regularnie się kochamy, czujemy, że dla partnera jesteśmy atrakcyjni. To z kolei przekłada się na poprawę samooceny, zwiększa również pewność siebie.


Wsparcie przy problemach intymnych. Pomaga chronić pochwę i układ pokarmowy przed niekorzystnymi drobnoustrojami.

Suplement diety
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
reklama

Najważniejsze zalety seksu

Podsumowując: najbardziej istotne zalety seksu można ująć w kilku punktach. Są to:

  • podniesienie odporności;
  • wzmocnienie serca i układu krążenia, co przekłada się na mniejsze ryzyko takich chorób, jak: nadciśnienie, zawał i udar;
  • zmniejszanie różnych dolegliwości bólowych;
  • zmniejszanie stresu;
  • poprawa jakości skóry i włosów;
  • lepsza kondycja.

Seks stanowi również doskonałe wsparcie procesu odchudzania. Mówiąc o nim, należy jasno zaznaczyć, że regularne życie seksualne po prostu wydłuża nam życie, jednocześnie czyniąc je dużo przyjemniejszym.

W czasie seksu w naszym organizmie zachodzi szereg procesów, które korzystnie wpływają na nasze ciało – bez wątpienia jest to powód, dla którego warto zadbać o regularnie życie erotyczne. Pamiętaj jednak, że nie chodzi o to, aby kochać się z przypadkowymi osobami, uprawiając ryzykowny seks. Nigdy nie zapominaj o zabezpieczeniu – prezerwatywa uchroni Cię przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, a w przypadku kobiet zapobiegnie niechcianej ciąży.


Fertistim

Składniki preparatu przyczyniają się do regulacji aktywności hormonalnej u mężczyzn. Kompleks biologicznie aktywnych substancji, astaksantyna oraz mio-inozytol chronią kom...

Suplement diety
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
reklama


Źródła:

  • Z. Lew-Starowicz, V. Skrzypulec. Podstawy seksuologii. PZWL, Warszawa.
  • J. Bancroft. Seksualność człowieka. PZWL, Warszawa.