Jakich produktów należy unikać, aby mieć płaskich brzuch?

Na początku trzeba podkreślić, że nie istnieje magiczna dieta na pozbycie się tkanki tłuszczowej z okolic brzucha, i to w ekspresowym tempie. Detoksy sokowe, diety cytrynowe, głodówki oraz inne „sprytne rozwiązania”, które rzekomo pozwalają zrzucić nawet 10 kilogramów w ciągu tygodnia, śmiało można włożyć między bajki. 


Proflexin

Polecany osobom pragnącym utrzymać prawidłową kondycję układu kostno-chrzęstnego, narażonym na przeciążenia stawów.

Suplement diety
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
reklama

Utrata tkanki tłuszczowej to proces długofalowy. Do tego badania dowodzą, że nie da się odchudzić jednej konkretnej partii. Jeśli chcesz mieć płaski brzuch i widoczne mięśnie, musisz przeprowadzić ogólną redukcję masy ciała

Jakie produkty są zakazane na diecie? Tak naprawdę w odchudzaniu istotny jest ujemny bilans kaloryczny. Jeśli jesz mniej, niż wynosi Twoje zapotrzebowanie, masa ciała się zmniejsza. Teoretycznie nie ma znaczenia, z czego pochodzą kalorie, ale w praktyce dobór produktów jest istotny. Chodzi tutaj przede wszystkim o zdrowie, ale też o objętość posiłków i uczucie sytości – 500 kcal z warzyw będzie miało większą objętość niż 500 kcal z tłuszczu czy czekolady. Dlatego warto unikać wysokoenergetycznych i mało sycących produktów, takich jak:


Fertistim dla kobiet

Zawiera inozytol. Zalecane przy insulinooporności i PCOS. Składniki preparatu przyczyniają się do regulacji aktywności hormonalnej.

Suplement diety
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
reklama

  • smażone potrawy, 
  • słone przekąski, 
  • słodycze, 
  • alkohol, 
  • fast foody, 
  • słodzone napoje, 
  • majonez, 
  • tłuste sosy. 

Jeśli wyeliminujesz je ze swojego jadłospisu, łatwiej będzie Ci utrzymać ujemny bilans kaloryczny i nie czuć przy tym permanentnego głodu.    

Produkty pomocne w walce z nadmierną tkanką tłuszczową

Idealna dieta na płaski brzuch zapewnia ujemny bilans energetyczny, ale jednocześnie syci, zawiera spore ilości błonnika oraz dostarcza wszystkie potrzebne witaminy i składniki mineralne. Taki model żywienia pozwoli Ci pozbyć się tkanki tłuszczowej, bez narażania organizmu na niebezpieczeństwo.  

Produkty, które pomagają w redukcji:

  • warzywa i owoce, 
  • makaron i ryż razowy,
  • pieczywo pełnoziarniste, 
  • bogate źródła białka (chudy drób, chudy twaróg, tofu, jajka),
  • nasiona roślin strączkowych (fasola, soja, ciecierzyca, soczewica), 
  • płatki owsiane, 
  • kasze gruboziarniste, 
  • tłuszcze roślinne (orzechy, awokado, pestki dyni),
  • otręby.   
Płaski brzuch

Czy nawodnienie wpływa na wygląd brzucha?

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że za wygląd brzucha odpowiedzialne jest też prawidłowe nawodnienie. Zbyt mała podaż wody może powodować opuchliznę, a także wzdęcia, które negatywnie wpływają na wygląd sylwetki

Dlatego nawodnienie to istotna kwestia w walce o płaski brzuch. Ile wody należy pić w ciągu dnia? Zapotrzebowanie na płyny zmienia się w zależności od masy ciała, stanu fizjologicznego, aktywności fizycznej oraz temperatury. Podstawa to 2-2,5 l dziennie, jednak w okresie letnim i przy bardzo intensywnych treningach warto zwiększyć podaż płynów.   


DPP Plus

Wspomaga optymalny rozkład węglowodanów, tłuszczów i białek przyjmowanych w pożywieniu.

Suplement diety
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
reklama

Płaski brzuch – czy sama dieta wystarczy? 

Nie istnieją produkty, które w magiczny sposób usuwają tkankę tłuszczową z brzucha. Aby osiągnąć zadowalające efekty, trzeba zadbać o niskokaloryczną dietę, nawodnienie oraz regularną aktywność fizyczną. 

Trening jest narzędziem pomocnym w generowaniu deficytu kalorycznego – im więcej się ruszasz, tym więcej możesz zjeść, a przy tym nadal być na ujemnym bilansie kalorycznym. To jednak nie wszystko. Trening nakierowany na mięśnie brzucha sprawi, że ta partia ciała będzie wyglądała po prostu lepiej niż przy stosowaniu samej diety.   

Warto wspomnieć, że odkładanie tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha może być uwarunkowane genetycznie. Niektóre osoby mają bardzo szczupłe ramiona, pośladki i nogi, a jednocześnie nadmiernie otłuszczony brzuch. Niestety i w tym przypadku konieczna będzie ogólna redukcja masy ciała, co dla wielu osób może być problematyczne. Warto w takiej sytuacji wprowadzić trening siłowy. Dzięki temu na odchudzaniu nie ucierpi reszta sylwetki.