Joga online za darmo – polskie trenerki

Wybór trenerki ma ogromne znaczenie. W końcu osoba prowadząca zajęcia dodaje nam energii do działania,a jej metody, ton głosu, sposób tłumaczenia poszczególnych asan (pozycji) wpływają na zadowolenie z treningu i jego efektywność. Kto z nas umiałaby się zrelaksować, gdyby w tle słyszał nieprzyjemny głos czy zbyt głośną muzykę?

Ważne jest też to, jaki rodzaj jogi praktykuje trenerka. Niektórzy wolą spokojne, relaksujące sesje, które są przede wszystkim ucztą dla duszy, innym bardziej odpowiada podnosząca tętno Power Joga. Oto przykłady trenerek, z którymi możesz zacząć przygodę z jogą!

Małgorzata Mostowska

Jeśli mowa o jodze online za darmo, trudno byłoby nie wspomnieć o Gosi Mostowskiej, która na polskim YouTube jest najbardziej znaną i jedną z najbardziej lubianych trenerek. Na swoim kanale zgromadziła już ponad 450 tysięcy subskrybentów, a jej nazwisko bardzo często pojawia się w zestawieniach najlepszych jogowych specjalistek.

Gosia ma spokojny głos, dokładnie tłumaczy każdą pozycję, a w tle słychać relaksującą muzykę. Wśród jej materiałów znajdziesz ćwiczenia jogi dla początkujących, sesje Power Jogi dla bardziej doświadczonych, jak i praktyki na poszczególne partie ciała (np. brzuch) lub dolegliwości (np. na ból menstruacyjny czy ból pleców).

Warto wspomnieć, że trenerka na swoim kanale porusza także inne tematy związane ze zdrowym stylem życia np. medytacją, praktyką wdzięczności, dietą.

Basia Tworek NinjaYogi

Jeśli spokojny ton głosu Gosi, relaksująca muzyka i klimaty medytacji przy kadzidełkach nie są Ci bliskie, koniecznie zajrzyj na kanał Basi Tworek, który poniekąd jest przeciwieństwem kanału Małgorzaty Mostowskiej – choć oba są niezwykle wartościowe!

„Nie jestem filigranową yoga-babe. Jestem ninja” – tak pisze o sobie Barbara na swojej stronie internetowej. Jeśli traktujesz jogę wyłącznie jako aktywność fizyczną, a nie przeżycie duchowe, kanał Basi jest dla Ciebie. Jej filmy przeznaczone są zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych miłośników domowej praktyki.

Oprócz jogi online za darmo Basia Tworek oferuje również płatne kursy np. praktyka dla ciężarnych.


Proflexin

Polecany osobom pragnącym utrzymać prawidłową kondycję układu kostno-chrzęstnego, narażonym na przeciążenia stawów.

Suplement diety
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
reklama

Agata Ucińska

Sesje prowadzone przez Agatę Ucińską są proste, przejrzyste i konkretne. Trenerka przyjaznym głosem tłumaczy sekwencje i pozycje jogi, w taki sposób, że są zrozumiałe nawet dla początkujących.

Przykładowe tytuły filmów Agaty na kanale YouTube: 

  • Joga, gdy się nie chce.
  • Joga na upały.
  • Joga na szczęśliwy kręgosłup.
  • Joga przed serialem.

Czyż to nie ciekawe propozycje? Jeśli szukasz przyjemnej i łagodnej jogi online dla początkujących, pędź na kanał Agaty!

Yogablog.pl

Nie jest to kanał zbyt popularny, ale jakże wartościowy. Doskonale sprawdzi się, jeśli lubisz zagłębiać się w techniczne szczegóły i zależy Ci na nauce asan od podstaw.

Trenerka i właścicielka kanału rozkłada jogowe pozycje na czynniki pierwsze. Wśród dostępnych materiałów znajdą się dłuższe sesje jogi na całe ciało (np. joga na poprawę nastroju), a także krótkie, kilkuminutowe praktyki nakierowane na poszczególne partie ciała (np. ćwiczenia na nadgarstki).

Na kanale Yogablog.pl znaleźć też można playlistę z kilkunastoma filmami przeznaczonymi dla osób trenujących sztuki walki (np. Joga w sztukach walki – otwieranie bioder).

Joga online w domu

Anatomia Jogi

Anatomia Jogi to kolejny kanał, który udostępnia wartościowe materiały i pozwala uczestniczyć w zajęciach jogi online za darmo. Prowadzony przez fizjoterapeutkę, Gosię Kobus-Kwiatkowską, zebrał już ponad 60 tysięcy obserwujących.

Trenerka udostępnia na nim nie tylko pełne praktyki jogi, ale również filmy instruktażowe i techniczne, dzięki którym szerokie grono obserwatorów może ćwiczyć bezpiecznie. Wykształcenie Gosi pozwala jej przemycać w swoich materiałach cenne wskazówki z zakresu anatomii.

Joga online za darmo – trenerki zagraniczne

A może wolisz kanały zagraniczne? Jeśli dobrze rozumiesz język angielski, koniecznie sprawdź internetową działalność Adriene i Sarah. Obie te trenerki prowadzą jogę online za darmo, również na platformie YouTube.

Yoga With Adriene

Ponad 11 milionów subskrybentów – ten wynik mówi sam za siebie. Właścicielka tego kanału jest uwielbiana przez miłośników jogi na całym świecie. Nic dziwnego, bo u niej każdy znajdzie coś dla siebie.

Adriene udostępnia materiały dla początkujących, średnio zaawansowanych, jak i zaawansowanych. Wśród jej filmów znajdziesz Power Jogę, praktykę na dobry sen, a także 30-dniowe wyzwania.

SarahBethYoga

Kolejny anglojęzyczny i uniwersalny kanał. Trenerka Sarah praktykuje ze swoimi obserwatorami przeróżne style jogi – te bardziej spokojne i te dynamiczne. Co więcej, jej content jest bogaty w treści kierowane do przyszłych mam.

Warto wspomnieć, że joga dla ciężarnych online to doskonały sposób na niezobowiązującą formę ruchu. Rozkładasz matę, kiedy tylko masz na to czas i ochotę. W zaciszu własnego domu z pewnością poczujesz się bardziej komfortowo i bezpiecznie, zwłaszcza jeśli w jogowym świecie stawiasz swoje pierwsze kroki.  

Joga przez internet – o czym warto pamiętać?

Pamiętaj, że nie ma jednej idealnej trenerki dla wszystkich. Najlepsza joga online to taka, która sprawia Ci radość i pozwala realizować założone cele. Być może żadna z wyżej wymienionych trenerek nie przypadnie Ci do gustu, ale nie poddawaj się, tylko szukaj dalej. Takich kanałów jest mnóstwo!

Czego potrzebujesz, aby zacząć ćwiczyć jogę przez internet w domu?

Koniecznie zaopatrz się w odpowiednią matę, bo bez niej trudno będzie Ci przyjąć niektóre asany. Przy wyborze zwróć uwagę na:

  • Materiał – tworzywo, z jakiego została wykonana mata, musi być wytrzymałe i zapewniać dobrą przyczepność. Nie chcesz przecież, aby dłonie i stopy rozjeżdżały się na wszystkie strony. Warto także zwrócić uwagę na to, czy z maty łatwo da się usunąć pot i inne zabrudzenia. Jedną z najlepszych opcji jest naturalny kauczuk lub – jeśli nie chcesz dużo inwestować – PVC.
  • Grubość – mata do jogi musi chronić stawy, ale jednocześnie zapewniać odpowiednią stabilność. Optymalna grubość to 3-4 milimetry.

Fertistim dla kobiet

Zawiera inozytol. Zalecane przy insulinooporności i PCOS. Składniki preparatu przyczyniają się do regulacji aktywności hormonalnej.

Suplement diety
Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowanie oraz informacje dotyczące stosowania, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.
reklama

Daj sobie czas!

Praktykowanie jogi jest przyjemne i przynosi mnóstwo korzyści, jednak początki bywają trudne. Pamiętaj, że każdy kiedyś zaczynał, a trenerki, które teraz są w stanie wykonać najróżniejsze wygibasy na macie, prawdopodobnie też na początku nie potrafiły przyjąć podstawowych pozycji.

Musisz dać sobie czas i być dla siebie wyrozumiałą. Z pewnością regularna praktyka jogi online pomoże Ci szybko rozwinąć skrzydła. A jeśli taka forma aktywności Ci się spodoba i poczujesz, że jest to coś bliskiego Twojemu sercu, zawsze możesz zrobić kurs jogi online – za darmo czy odpłatnie. Takich ofert jest w sieci mnóstwo. Powodzenia!